Rodičovská linka rozšiřuje své služby o bezplatný chat

Rodičovská linka rozšiřuje své služby o bezplatný chat
Praha, 28. června 2017 – Rodičovská linka funguje pro rodiče, prarodiče, pedagogy a všechny dospělé se starostí o dítě v České republice již 16 let. Službu dostupnou prostřednictvím telefonu a e-mailu provozuje nezisková organizace Linka bezpečí. Od 1. července budou zkušení psychologové a odborníci dostupní i skrze bezplatný chat.
 
Konzultanti Rodičovské linky za minulý rok přijali 764 telefonních hovorů a 489 e-mailových dotazů. Meziroční nárůst počtu kontaktů na Rodičovské lince ukázal potřebnost této služby, kterou Linka bezpečí v oblasti krizové intervence poskytuje. Zvyšujícímu se zájmu o rady odborníků proto odpovídá i rozšíření online poradenství o nový bezplatný chat dostupný na adrese http://chat.rodicovskalinka.cz.
 
„Chat představuje novou formu komunikace, během které lze rychle a efektivně reagovat na akutní otázky a situaci klienta. Chatovací místnost bude otevřená každou neděli od 9 do 13 hodin, což znamená, že tím posilujeme dostupnost Rodičovské linky jako takové,“ vysvětluje Kateřina Schmidová, vedoucí Rodičovské linky. Tyto služby bylo doposud možné využívat pouze ve všední dny.
 
S čím se mohou klienti na Rodičovskou linku obracet?
 
„Klienti se na nás mohou obracet s jakýmkoliv tématem, které se týká dětí, dospívajících či mladých dospělých do 26 let. Znamená to, že jsme připraveni zodpovídat široké spektrum dotazů od rodičů, prarodičů a všech dospělých, kteří jednají v zájmu této skupiny. Vyhledávají nás však i pedagogové mateřských, základních a středních škol i pracovníci zájmových kroužků,“ říká Schmidová.
Nejvýraznějšími tématy na Rodičovské lince v roce 2016 byly rodinné vztahy zahrnující problémy v rodinné komunikaci, výchovné problémy a spory o dítě (46 %). Dále odborníci řešili podezření na týrání, zneužívaní nebo zanedbávání dítěte v rodině či ve svém okolí (14 %). A v neposlední řadě se dotazy týkaly psychických obtíží u dětí (10 %), např. sebepoškozování, sebevražedné myšlenky či depresivní a úzkostné stavy.
 
Jak komunikace probíhá?
 
Bezplatná pomoc v podobě chatu přichází od psychologů a odborných pracovníků, kteří mají za sebou mnohaletou praktickou zkušenost s krizovou intervencí a znalosti z oblasti rodinného a výchovného poradenství. Komunikace v rámci chatu navíc zajišťuje každému anonymitu.
 
V počátku kontaktu dostává klient dostatečný prostor k tomu, aby mohl popsat svoji situaci, popř. sdělit své dotazy. „Je přirozené, že může být zaskočen, rozrušen či zmaten situací, která se jemu či dítěti přihodila. Konzultant mu nabízí podporu, pochopení a možnost hledat konkrétní oblast, o které potřebuje hovořit,“ doplňuje Schmidová. Poté, co je problém srozumitelně popsán, konzultant na základě svých zkušeností a znalostí poskytuje poradenství a podává vyžadované informace, popř. jistá doporučení. Součástí pomoci je také zprostředkování kontaktu na vhodná odborná pracoviště.
 
O Rodičovské lince
 
Rodičovská linka nabízí své služby každý pracovní den v pondělí až čtvrtek od 13.00 do 19.00 hod. a v pátek od 9.00 do 15.00 hod. na telefonních číslech 840 111 234 (telefonní poplatek dle tarifu operátora) a 606 021 021 (O2 operátor). Internetové poradenství provozuje na e-mailové adrese pomoc@rodicovskalinka.cz nebo prostřednictvím formuláře na webových stránkách www.rodicovskalinka.cz. Chat je nově zřízen na adrese http://chat.rodicovskalinka.cz.
 
 
Kontakt pro média


Michaela Pišiová, specialistka PR a komunikace, t: 606 708 548, e-mail: m.pisiova@linkabezpeci.cz
Peter Porubský, vedoucí Linky bezpečí, t: 724 459 482, e-mail: p.porubsky@linkabezpeci.cz