Linka bezpečí spouští kampaň o kyberbezpečnosti

Linka bezpečí spouští kampaň o kyberbezpečnosti
Praha, 23. května 2018 - Linka bezpečí  spouští společně s generálními partnery ČSOB a Nadací O2 netradiční kampaň o kyberbezpečnosti. Projekt bude šířen pomocí YouTube videí, která jsou v dnešní době oblíbená zejména mezi dětmi.   

V roce 2007 se na Linku bezpečí obrátilo s problémy na internetu 40 dětí. Poslední rok je to až šestnáctinásobek, tedy 624 dětí“, uvedl Peter Porubský, vedoucí Linky bezpečí. Děti nejčastěji řeší  kyberšikanu, obtěžování přes sociální sítě, sexting, vydírání, zneužití osobních údajů. Pouze pětina dětí, které se dostanou do internetového průšvihu, hledá pomoc u svých rodičů.

“Cílem naší kampaně je budovat povědomí o úskalích pohybu dětí i dospělých v online světě. Sledujeme především sociální a rodinné důvody, proč děti tráví tolik času na internetu, ale i to, proč bývají rodiče často zcela bezradní. Důvod nevidíme pouze ve složitosti online světa, ale zejména v mezilidských vztazích a právě zde směřuje naše pomoc a prevence. ” dodala Soňa Petrášková, ředitelka Linky bezpečí. Téma internetu se objevuje čím dál tím častěji i na Rodičovské lince a samy děti si ho často vybírají v rámci preventivního programu Linka bezpečí ve vaší třídě.

Za podpory společností ČSOB a Nadace O2 vznikla série YouTube-videí, která bude spuštěna v rámci kanálu Hustá Lída. “YouTubery dnes poslouchají děti víc než své rodiče” říká svérázná matka, která se rozhodla založit svůj YouTube kanál a zabývá se zde různými nástrahami online světa. Roli Husté Lídy přijala oblíbená herečka Eva Leinweberová. Na webových stránkách www.hustalida.cz mohou děti i jejich rodiče nalézt celou řadu užitečných informací a zároveň podpořit Linku bezpečí.

Na výrobě a propagaci kampaně se podílel tým komunikační agentury Duologue pod vedením Radka Horáčka, s koncepčním a režijním přispěním Janka Růžičky. 

„Linku bezpečí podporujeme už od jejího založení a za těch více než 20 let jsme si všimli, že problémy dětí se v průběhu času mění. V poslední době se děti na Linku bezpečí obracejí stále častěji i kvůli nástrahám internetového prostředí, se kterými si samy neví rady. Zároveň více než polovina českých dětí (60 %) nemá svými rodiči nijak limitovaný čas strávený na počítači a internetu a ani rodiče si často rizik spojených s internetovým prostředním, nejsou vědomi. Vzdělávání a podpora dětí a mládeže je pro Nadaci O2 klíčové téma. Proto jsme rádi, že jsme se mohli na této osvětové kampani podílet,“ říká Anna Kačabová, ředitelka Nadace O2. 

„V ČSOB u našich klientů pozorujeme, že prevence v oblasti digitální bezpečnosti bohužel stále není dostatečná. Jsme přesvědčeni, že na případná nebezpečí číhající na internetu je potřeba upozorňovat nejen děti, ale i jejich rodiče. Meziročně nám počet případů, kdy se klienti vystaví riziku ztráty peněz vlivem nezodpovědného chování v online světě, roste o desítky procent, a to i přes rozsáhlá bezpečnostní opatření ze strany banky a neustálou preventivní edukaci.  Také proto nám podpora a zapojení do preventivního projektu, který formou YouTube videí cílí na obě věkové skupiny, dává velký smysl,“ říká Kateřina Krásová, ředitelka komunikace ČSOB.
 
Kontakt pro média:

Regina Jandová, specialistka PR a komunikace, t: 732 525 568,  e-mail: r.jandova@linkabezpeci.cz
Peter Porubský, vedoucí Linky bezpečí, t: 724 459 482, e-mail: p.porubsky@linkabezpeci.cz